Ultimate Racing League: 2- Kauden kommentit

Palaa uuden kauden viesteihin

Yhteensä 76 viestiä.


Lähettäjä: #610 Juco
Aika: 09.12.2003 22:03

J. Saari:
Nöyrin anteeksipyyntö#610,spinnasin oman ajovirheen takia ja jyräsin sut valliin


tilanne oli ihan OK...sitä sattuu itse kullekkin välillä :)


Lähettäjä: #22 J.Saari
Aika: 06.12.2003 17:51

Kisahan olikin yllättävän hyvä ottaen huomioon radan vaikeuden.Nöyrin anteeksipyyntö#610,spinnasin oman ajovirheen takia ja jyräsin sut valliin.Oksasen kanssa oli hauskaa taistelua,lopussa yritin ulkoa ohi AI-autosta mutta tilaa ei ollutkaan,jouduin vähän jarruttamaan ja koukkaamaan alhaalta ohi.Oksanen pääsi taas karkuun mutta maalissa ei eroa ollut kuin huimat puolisekuntia,vielä kun olis muutama kierros ollut niin...;)Onnittelut voittajalle ja mestarille.


Lähettäjä: #610 Juco
Aika: 05.12.2003 15:33

Kauden voitto tuli vaikka ei se näillä näytöillä oikeen voitolta maistu ja totta puhuen uudet kuskit ovat nopeita ja parempia, mutta alkukauden pisteet kantoivat kauden loppuun :)

Tämä viimeinen kisa meni kuitenkin pitkästä aikaa hyvin ja olen todella tyytyväinen. Kisa oli jännä varsinkin lopussa Lukkariston kanssa oli todella tiukkaa. Eturenkaat olivat viimeiset kierrokset ihan keltaisilla, joten yritin säästellä renkaita. Samalla 990 ahdisteli pahasti, joten pakko oli välillä repiä renkaiden särkymisenkin uhalla. Onneksi renkaat kestivät ja lopuksi huomasin pahimman vastustajan Mika W:n jääneenkin kierroksella.

Tulevalla kaudella toivon AI kuskien jatkavan, minusta tässä viimeisessäkin kisassa oli hyvä että niitä oli mukana. AI-kuskien ohitustilanteissa (varsinkin lopussa kun oli pitkät vihreät) tuli hyviä tilanteita, joissa pääsi iskemään ja toisaalta jos itse teit virhearvioita saatoit jäädä pussiin, kuten minulle kerran kävi. Minulla ei koko kauden aikaana ole ollut ongelmia AI-kuskien kanssa ja niiden vähentäminen oikeastaan pudotti minut sijoituksissa :) (kauden alussahan niitä oli mukana enemmän ja selvisin yleensä aika hyvin maaliin saaden reilun pisteeron muihin). No kävi miten kävi enemmistö päättää ja lopulta itse iso B sanoo miten hänen liigassaan ajellaan. Lobbaus on kuitenkin alkanut :))


Lähettäjä: #777 Ismo
Aika: 05.12.2003 14:40

Liittyen osittain edelliseen:
Leskinen , Lampinen, Lukkaristo olivat käyneet keskustelua paikkojen vaihdosta kun Lampinen ja Lukkaristo olivat saaneet End Of Longest Line-rangaistuksen. Sen seurauksena että Luk. ja Lamp. olivat pyytäneet Leskistä ohittamaan heidät ja hän oli näin tehnyt oli spotteri huutanut koko lopun keltaisten ajan Leskiselle että pitää päästää Lukkaristo ohi. Hän ei ollut päästänyt koska Lukkaristolla oli EOL-rangaistus joka oli johtanut siihen että Leskinen sai lopulta mustan lipun.

Tähän liittyen, kannattaa muistaa että vaikka spotteri sekoilisi niin sitä on kuitenkin ensi sijaisesti toteltava, koska muuten voi aiheuttaa rangaistuksia paitsi itselleen myös toisille. Vähän sama juttu kun jäisi moottoripyörällä väärälle kaistalle ajautuneen rekan alle. Siinä ei paljon auta vaikka kuinka sanoisi että "ajoin ihan sääntöjen mukaan".

Tuossa kyseisessä tapauksessa spotteri on tosin sekoillut varmaankin molempiin suuntiin joten JOKU olisi todennäköisesti saanut _aiheettoman_ rangaistuksen. Kuitenkin yleisperiaatteena on että ajetaan spotterin käskyjen mukaan ja omat "käsimerkit" ja muut helpottavat kommentit tulevat vasta prioriteetilla kaksi.

EOL:
EOL tai vastaavaa lyhennettä voi toki käyttää vastedeskin. Eli kertauksena: jos saa keltaisilla rangaistuksen se on yleensä sellainen että pitää mennä "pisimmän jonon hännille" (end of the longest line). Pisimmän jonon? Tämä juontaa juurensa siitä että jos ajettaisi säännöillä että eri kierroksella johtoauton kanssa olevat ryhmittyvät eri jonoon uusintalähdöissä niin pisin jono tarkoittaisi ymmärtääkseni pisintä jonoa. Helppoa :) Kun tällaisen rangaistuksen saa, niin spotteri neuvoo muita ohittamaan rangaistun ja toisaalta rangaistua päästämään muut ohi. Tämä on ainakin omalta kohdaltani mennyt aina oikein eli siihen voi aika hyvin luottaa.. Ruutulipussa on kuitenkin käytäntö että rangaistuksen saanut ilmoittaa rangaistuksestaan vielä
"EOL" tai vastaavalla kommentilla. Tätä voi käyttää mutta toistaiseksi se ei ole pakollista.

Ismo


Lähettäjä: #777 Ismo
Aika: 05.12.2003 14:20

Jorgin protestista:
"Peli antoi mulle rangaistuksen loppupuolella kisaa, jonkä kävin kärsimässä.
Syytä en tiedä ??
Kuitenkaan Ismon listassa ei sitä näy ?? "

Siellä ei näy minunkaan viimeistä rangaistusta joka oli kyllä ihan aiheellinen. Tuo lista on jostain syystä vajaa ja muutenkin ihmeellinen joten itse raportti on sekoillut jotain. Olisiko siinä vain tietty tila rangaistuksille ja nyt niitä tuli niin paljon että loput jäivät dokumentoimatta... ???

Oliko rangaistus turha ??

Uskoisin että rangaistukset on jaettu ihan oikein.

Olisiko kisan lopputulos ollut erilainen ?? entä koko kauden lopputulos ??

Pitää vielä tarkistaa replaylta tuo kisa ettei tule vääriä analyysejä. Näppituntumalla voisin kuitenkin heittää että juha tuskin olisi tippunut enempää kuin yhden sijan jos olisit ohittanut hänet ja vaikka voittanut, joten silti hänen pisteensä olisivat riittäneet.


Lähettäjä: #510 Timo
Aika: 04.12.2003 19:17

Meinasin jäädä kokonaan kisasta pois kun toi flunssa painaa päälle ja en ollut radalla ajanut lainkaan. En malttanut :-) ja treenasinkin ainakin 30 kierrosta tai jotain.

A-a meni nappiin, pikaisesti fast-säädöistä väännetyillä kisasäädöilläni toiseksi.

Kisassa ekoilla keltasilla sain EOL kun menin T4:ssa varikolle. Jotain toi peli kyllä sekoilee noissa rangaistuksissa, mäkin muka saanut kaksi EOL peräkkäisillä kierroksilla????
Hain yksillä keltasilla johtobonukset pois, muuten kisa meni muita tarkkaillen. Tosin AI kuskeille en armoa antanut, ihme etten aiheuttanut keltasia.
Lopun pitkillä vihreillä oli kärkiryhmässä viimeinen joka pittasi, ajoin kuluneilla renkailla päälle 39 kierroksia ja odotin keltasia koska johdin kierroksella. Ei tullut keltasia ja bensa alkoi loppumaan, vihreillä pitatessa putosin sitten kolmanneksi. Loppu varmistellen kolmanneksi.

Onnea voittajalle ja muillekin, kiitos sarjan järjestäjille.


Lähettäjä: #990 E Lukkaristo
Aika: 04.12.2003 15:53

Kisan alkupuolella liikaa keltasta mutta lopussa kun päästiin vauhtiin, niin alkoi olla tosissaan kisaamisen meininkiä:)
Jucon kans oli loppupuolella tiukkaa, oikeen hiki tuli kun äärirajoilla koitin poikaa pöllyyttää, ei onnistunut tällä(kään) kertaa(T4:ssa jouduin hiukan nostamaan viimeisellä kiekalla ja se riitti).

Onnea vaan vielä kerran MESTARIlLLE!

Tonne toiseen keskustelu-osioon lähetän kymysyksiä ensi kaudesta, lukekaa ja kommentoikaa, "Bernie" varsinkin:)


Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 04.12.2003 12:22

Mukavasti kisa taas meni, vaikka rata oli minulle melkein tuntematon. 20-30 kierrosta ehdin vain harjotella ennen kisaa ja se näkyikin. Ainakin 3 kertaa perä irtos mutkissa.
Ohittelua oli tavallista enemmän. Tiukimmat taistelut kävin Saaren kanssa, joka uhkasi myös ykköspaikkaani viimeisillä kierroksilla. Taistelu taisi ratketa kierroksella ohitettaviin AI-kuskeihin, kun Saari jäi pussiin, jos oikein peileistä näin.
Lopuksi onnittelut sarjan voittajalle Lampiselle.


Lähettäjä: Mikko P.
Aika: 04.12.2003 10:26

Niinhän siinä sitten kävi kuten pelkäsinkin. Pari päivää takkuillut netti katkaisi yhteyden ennen harjoitusten ensimmäistä mutkaa ja ajot jäivät tällä kertaa siihen.

Mutta jos/kun uutta kautta käynnistellään, niin voisin jo alustavasti mukaan ilmoittautua.

Onnea voittajille!


Lähettäjä: \"266-Jorg-
Aika: 04.12.2003 01:09

PROTESTI

Peli antoi mulle rangaistuksen loppupuolella kisaa, jonkä kävin kärsimässä.
Syytä en tiedä ??
Kuitenkaan Ismon listassa ei sitä näy ??
Kyseisen stopin takia jäin kierroksella.
Oliko rangaistus turha ??
Olisiko kisan lopputulos ollut erilainen ?? entä koko kauden lopputulos ??
Jos jollain on tietoa asiasta niin kertokaa toki mulle myös.


-Jorg-


Lähettäjä: #81 O_Kattelus
Aika: 04.12.2003 00:23

Eipä mun kisassa juuri ole kerrottavaa. Harjotuksissa huomasin, että ne säädöt jotka hiukan olin ehtiny hakee 60F ja cluody säässä, ei toiminut PÄTKÄÄKÄÄN tosa helteessä. Se eka sää olisi sopinut mulle paremmin:) No tyydyttävä sijoitus aika-ajoissa. Kisan ajaminen ei ollut mukavaa kun joutui himmaamaa kurveissa ihan uskomattomasti, ettei puskenut. Kisan kulku oli muuten ihan ok kunnes eräässä uusintalähdössä (oli vissiin toinen)vaihtaessani kolmoselta neloselle, hätäilin kytkimen kanssa, jolloin onnistuin rikkoon nelosvaihteeni. Eipä siinä sitte mitään enää..turha jäädä nilkuttaan kolmosella. No, eipä toi nytte harmita, sijoitukseni ei kuitenkaan muutu sarjataulukossa.

Innolla odottelen seuraavaa kautta, pääsen vetää ekaa kokonaista kauttani Nasse historiassani. Millaisella aikataululla seuraava kausi mahtanee käynnistyä...joko kahden viikon päästä vietetään avajaisia:)?

PS:Kaikille tiedoksi, ruutulippuun osallistumisen johdosta, otan ensikaudella käyttöön numeron #299, eli #81 jää historiaan.


Lähettäjä: #777 Ismo
Aika: 04.12.2003 00:23

OFFICIAL STANDINGS
F S # DRIVER INTERVAL LAPS LED POINTS STATUS
1 3 109 S Oksanen 96.190 81 33* 185 Running
2 1 22 J Saari -0.58 81 19 175 Running
3 2 510 T Ruotsalainen -16.32 81 20 170 Running
4 4 610 J Lampinen -31.14 81 4 165 Running
5 6 990 E Lukkaristo -31.37 81 0 155 Running
6 7 266 M Wirtanen -1L 80 5 155 Running
7 8 777 I Toivonen -2L 79 0 146 Running
8 11 15 M Waltrip -5L 76 0 142 Running
9 13 30 J Green -5L 76 0 138 Running
10 12 48 J Johnson -5L 76 0 134 Running
11 14 9 B Elliott -5L 76 0 130 Running
12 10 8 D Earnhardt Jr. -6L 75 0 127 Running
13 9 21 M Leskinen -60L 21 0 124 Retired
14 5 81 O Kattelus -66L 15 0 121 Gearbox

PENALTIES
LAP # INFRACTION PENALTY
6 510 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
7 510 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
8 777 Speeding in pits Go to end of longest line
12 22 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
13 22 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
13 21 Passing on the inside Stop and go
14 990 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
15 990 Entering closed pits Go to end of longest line
15 990 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
15 21 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
15 81 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
16 21 Unsafe pit entrance Go to end of longest line
18 21 Passing under yellow Held for 2 seconds
20 21 Speeding in pits Go to end of longest line
23 777 Passing under yellow Held for 1 seconds
24 777 Speeding in pits Go to end of longest line
43 990 Entering closed pits Go to end of longest line


Lähettäjä: #310 Mika
Aika: 24.11.2003 16:58

Vähän tulee myöhässä kisaraportti Eight Bowl:sta, mutta parempi myöhään.

Lämmittely jäi puolitiehen kun tuijotin tv:tä enkä meinannu muistaa koko kisaa.
olin kyllä hionut rataa edellisiltana ja muka tehnyt jotain säätöjäkin.
Aika ajo meni ihan ok koska ajoin siinä oman ennätyksen ko. radalle.
Kisa alkoi rauhallisesti sijoituksen ollessa vahtelevasti 5 tai 6.
8. kierroksella olin yht.äkkiä 2. Ismon johtaessa. Ajelin jotakuinkin 4 kierrosta Ismon peesissä ja samaan aikaan kurvattiin myös varikolle. Samaisella varikkokäynnillä mokasin ajamalla liian kovaa ruutuun ja menin yli. Eiku pakittelemaan, siinä aikaa paloi. Putosin jonon hännille, jossa ajelinkiin pitkään. Kierrokselta 28 sisään ja vauhtia aivan liikaa, hätä jarrut spinnaus taas aikaa meni hukkaan. Kisan kohokohta oli onnistunut uusintastartti kierrokselta 39. Olin just aiemmin tullut varikolta ja tykitin täysillä saaden jonon kiinni just maaliviivalla kun vihreä vaihtui. Niin sitä mentiin 9:n auton ohi heittämällä ulkokautta. Loppu olikin sitten tasaista kurvailu lopputuloksen ollessa kolmas.

Pistetilanne on jännä nimenomaan Ismon ja allekirjoittaneen kohdalla. Harmikseni vaan joudun jättämään viimeisen kisan väliin työreissun vuoksi.


Lähettäjä: #777 Ismo
Aika: 24.11.2003 00:30

Kerrankin sain auton kulkemaan yhtä kovaa kuin sarjan huipuilla yleensä. Alku menikin loistavasti.

Tein taktisen virheen kun en mennyt ensimmäisillä keltaisilla varikolle, kun ajattelin että kohta niitä tulee lisää. No, ei tullut ja jouduin stopille kun muut painoivat täyttä häkää radalla. Eipä sekään olisi vielä kisaani pilannut, koska auto kulki niin hyvin että pääsin kenestä tahansa hetkessä ohi.

Mutta... varikolle tullessani juttelin "kartanlukijani" kanssa ja keskityin ihan muuhun kuin olisi pitänyt ja ajelin sitten varmaan toista sataa lasissa varikolle. Rangaistushan siinä tuli, ja sitä sadatellessani onnistuin häsläämään stopin niin että renkaita ei voitu vaihtaa oikealle puolelle ollenkaan. Samanlaisia mokia tuli toki kisan edetessä enemmänkin jostain kumman syystä, mutta toisaalta rata ei syönyt renkaita niin rajusti että niistä olisi ollut kauheasti haittaa.

Olin rangaistuksen jälkeen jo kierroksen muita jäljessä, mutta kuin ihmeen kaupalla pääsin takaisin samalle kierrokselle kun keltaiset tulivat sopivasti sotkemaan kuvioita ja itse olin jo varikolla käynyt (kahteen kertaan!)

Siitä kisa lähti taas uudelleen ja jos nyt oikein muistan taisin päästä takaisin johtoonkin, joten kaikki oli menossa hyvin.

Sitten jossain vaiheessa eräiden keltaisten jälkeen mokasin lähdössä ja siitä syntyi monen kisan tuhoava kolari. Olin aikaisemmilla keltaisilla päässyt niin hyvin matkaan että olin noussut 7. sijalta kärkeen kahden mutkan aikana. Aloin jo heti kärkeen kavuttuani miettimään että olivatko muut ajaneet kenties tahallaan hiljempaa, lähinnä siksi että joskus on ollut puhetta että ajetaan ekat kiekat rauhassa. Eli nousuni kärkeen oliskin tapahtunut vähän "likaisin keinoin"... Ajattelin omantunnon puhdistus mielessä hyvittää tuon seuraavassa lähdossä mutta se kostautui: jäin edeltäni lähteneen taakse jossa ajattelin olla ensimmäisen kiekan ajan puolella kaasulla körötellen. Lukkaristo(?) ei sitten ilmeisesti ollut ajatellut tehdä samoin, koska kiilasin epähuomiossa hänen kylkeensä kun en huomannut hänen lähteneen ohitukseen. Sorry!

Seuranneessa ryminässä moottorini kärsi vaurioita eikä auto kulkenut enää mihinkään loppukisassa, edes imusssa. Niinpä loppukisa piti ajaa pelkällä sisulla, röyhkeydellä ja taidolla(?) joten pitää olla tyytyväinen lopputulokseen. Ohitin vielä viimeisellä kiekalla pari AI-kuskia mistä tienasin kymmenkunta pistettä lisää ja neljännen sijan. Harmittaa tuo johtokierrosten menetys Oksaselle...

Röppäsen kanssa tulee kovat kahinat sarjan kolmannesta paikasta joten siihen panostetaan kun voitto on kerran karannut käsistä.


Lähettäjä: \"266-Jorg-
Aika: 21.11.2003 02:30

No niin...siinä sitä taas oltiin. Yksi kisa sujui kunnolla ja sitten tultiin alas ja kovaa.
Kärsin todella pahoista yhteys ongelmista, KIITOS SONERA, ja siitähän ei hyvää seuraa, yleensä.
lähdössä otin iisisti koska tiesin että jonossa mennään, ja hartaasti.
Kaikki meni OK, kun jossain välissä se tapahtui..:-O taivaalta tipahti Bill Elliot(kai) suoraan mun eteen keskella 1-suoraa. Pääsin jatkamaan mutta muut olivat melkein kierroksella minut jo saavuttaneet.
Olin säätänyt autoni vaihdevälitykset siten, että kun imusta saan vauhdin niin sitten mennään, mutta eipä mentykkään, kun en saanut muita kiinni.
Keltaisilla sain muut kiinni ja ajattelin "nyt kokeillaan uudestaan". Seuraavaksi kolaroin #990:n kanssa. Taas yhteydet tökki ja autot vaan pomppi mihin sattu. Tästä viisastuneena päätin pitää kunnon turvavälit, muut eivät ajatelleet samoin, ainakaan #301, joka yritti ajaa autoni läpi varikko ruudussa, vai yrittikö hän käyttää mun teamiä kun ei saanut omia ukkoja hereille..:)...
Loppu olikin sitten surullista, synkkää yksin ajelua. Taistelin AI-kuskien kanssa viimeisistä paikoista..se siitä....

Vielä ois kuitenkin teoreetinen mahdollisuus saavuttaa Lampisen johtopaikka viimeisessä kisassa....katsotaan mitä keksitään...;)

-Jorg-


Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 20.11.2003 11:46

Kisa meni paremmin kuin olisin odottanut. Säädöissä kun luotin fasteihin 60% teipeillä. Pahemmilta haavereilta vältyin. Ainoa pieni vaaratilanne syntyi keltasilla, kun mun turhan voimakkaan jarrutuksen seurauksena Paajanen kolahti takapuskuriin. Pahoittelut siitä Paajaselle.
Ruutulipun vihaiset kommentit syöksyohituksista sai minut ajamaan tällä kerralla vähän rauhallisemmin. Ohittamista en kisan alkupuolella paljoa miettinyt vaan ajelin letkassa kärkeä tarkkailen. Myöhemmin kuitenkin päätin tavoitella 10 lisä pistettä suurimmasta johtokierrosmäärästä ja onnistuinhan siinä.
Ja onnittelut vielä kisan voittajalle.


Lähettäjä: #510 Timo
Aika: 20.11.2003 00:29

Rataan tutustumisen ja setupin teon aloitin jo hyvissä ajoin, eli 30 min ennen kisaa.

A-a:ssa piti vaan päästä AI-kuskien edelle, mikä ei vaikeaa ollutkaan.

Kisa lyhyesti koska tapahtumia oli enemmän kuin kauden muissa kisoissa yhteensä.
- Lähdössä pääsin ihmeen helposti toiseksi.
- Kierros 22: #266 MW ja joku AI ovat pysähtyneenä T4:ssa, auto lähtee käsistä kun hiljennän, kaide -> nurmikko -> radalle -> osuu #21 -> takaisin nurmelle. Vähän damagee, joka korjataan varikolla ja jään porukan hännille.
- Kierros 29: Ajan liian lähelle AI-kuskia pääsuoralla, osun AI:n takakulmaan ja AI singahtaa siitä varikkosuoralle. Takana toinen AI ja #81 OK osuvat, ilmeisesti aiheuttamani hämmingin takia.
- Kierros 35: #990 EL ja #777 IT osuvat T4:ssa, #777 seinän kautta meikäläisen kylkeen. Ei pahempia vaurioita, vähän peltitöitä varikolla.
- Kierros 43: Ja tää on kaikista pahin moka. Ajan #21 JS:n edessä ja saavutetaan #777 IT pääsuoralla, #777 etenee aika paljon hitaammin. Ekaks meinaan ajaa #777 perässsä T1:een, sitten muutan mieleni ja vaihdan takaisin vasemmalle #21 eteen ja meinaan ohittaa #777, mutta viimehetkellä ajattelen että tilaa ei olekkaan ja nostan kaasulta, #21 ajaa mun perään. Tää oli kyllä täysin mun moka, sori J Saari.
Ei tainnut tulla keltasia ja päästään jatkamaan, mutta #21 autoon taisi tulla vikaa kun ei enää kiinni ajanut.
- Kierros 51: Olin pysynyt johtokierroksella ja noussut kärkeen kun muut oli jo käyneet varikolla. Olin ajanut tankin ihan kuiviin ettei itse enää tarvitsisi pitata, mutta arvelin muiden vielä joutuvan tankkaamaan. Kone pätki ja onnistuin spinaamaan varikolle tullessa ja perä edellä seinään, spotteri riehui ja huuteli perän olevan paskana, mutta korjasivatkin tosi nopeasti.
Parilla viimeisellä kierroksella säästelinkin konetta kun ero taakse oli yli 8 sekunttia.

Eka voitto tuli, mutta vähän jäi paska maku kun tuli tehtyä muutama paha moka. Jotenkin oli levotonta ajo, en tiedä johtuiko enemmän miehestä vai radasta, joka kerta suoralla kun joutui tavallaan vaihtamaan ajolinjalta toiselle.


Lähettäjä: #301 Mikko Paajanen
Aika: 20.11.2003 00:22

Vähän raporttia noviisinne ekasta kilpailusta. :)

Aloitetaan anteeksipyynnöillä, varmaan monille tuli aiheutettua jossain välissä hieman harmaita hiuksia, mutta seuraaville ehkä eniten:

#266 Mika Virtanen:
Ei enempää eikä vähempää kuin tönäisin varikolla pois ruudustaan - peruuttamalla! Omaan ruutuun pysähtyminen meni pitkäksi, joten fiksuna veikkona vetäisin pakin päälle ja pidin peukkuja pystyssä... Sitten törmäyksen jälkeen jäin vielä venailemaan "savun laskeutumista" - tietenkin Mikan varikkoruutuun! Miljoonat anteeksipyynnöt.

#990 Eric Lukkaristo:
Niittasin ekan mutkan jälkeen varikkomuuriin alkukierroksilla. Onneksi ei ilmeisesti käynyt pahemmin kuitenkaan.

#109 Santeri Oksanen:
Keltaiset liput, pace car tulossa varikolta. En älynnyt hiljentää tarpeeksi. Sori. Tästäkin kyllä selvittiin ihan siististi onneksi.

Harmi, että minun oppirahoja joutuvat muutkin maksamaan, mutta tosiaan tämä oli ensimmäinen tämän mittainen onlinekisa ja aiemmin mm. varikkokäyntejä ei ole paljon tullut tehtyä. Ainakaan mitään suurta kaaosta en saanut aikaan, siitä olen ylpeä! ;)

Omilta kiireiltäni en kisaa oikein ehtinyt seuraamaan, mutta onnittelut voittajalle ja muillekin. Ja sainpahan kokea johtopaikalla ajamistakin pätkän verran! :)

Loppukisasta jäi pikkuisen paha maku suuhun, kun jouduin oman mokan takia käymään varikolla tankkaamassa ihan loppukierroksilla. Toki tuli sitten kaasuteltua siellä vähän liikaa ja ei muuta kuin läpiajorangaistus seuraavalla kierroksella.

Eipä tässä sitten muuta tällä erää. Toivottavasti olen jatkossa yhtä tervetullut kisaamaan. :)


Lähettäjä: #81 O_Kattelus
Aika: 20.11.2003 00:05

Onnea voittajalle!
Jännitys oli huipussaan ennenkuin edes oli aika-ajoja ajettu. Mulla tuppaa kone jäämään jumiin herkästi tosa ku se lataa tietoja serveriltä, nyt jäi kaks kertaa.Nipin napin pääsin aika-ajoihin, mitkä meni ihan kivasti.
Omalta osaltani tunsin, että ajoni oli ihan ok kisassa, mutta silti surkea sijoitus.
Jarruissa oli tosiaan jotain todella mystistä. Ei meinaa välillä millään topata varikolla. Tuli sielläkin käytyä kerran ihan vaan "kääntymäs" kun ei pysähtyny ja muistin kun joku oli saanu hylsyn ku peruutteli.
Rytäkät onnistusin välttämään aika hyvin paitsi kerran kun edelläni AI tuupattiin luisuun ja se tuli seinän kautta meikäläisen kylkeen. Siinä auton huippunopeus kärsi about 5 mailia, joten jonkin näköinen kisaaminen vielä onnistui. Sijoitukset menetin lopulta siinä kun en käynyt yksillä keltaisilla varikolla, koska tunsin että joka varikkostoppi on riski. Muutenki varikkokäynneillä tuhraantui ihan liikaa aikaa kun varosin niitä jarruja ja matelin ruutuun.
Hieman harmittaa, kun omalla suorituksella olisin yltänyt hieman korkeammalle, mutta tekniset harmit rokotti ja en jäänyt seuraavalle kun parikymmenystä.

Ei mitään...kiikarit on suunnattuna jo seuraavaan kisaan!


Lähettäjä: #266-Jorg-
Aika: 06.11.2003 21:06

No niin...

Paistaa se aurinko risukasaankin, välillä...:)
Kauden toinen voitto ja ihan hyvään saumaan kun vielä on mahdollista saavuttaa J.Lampisen johtoasema ja sitähän yritetään....
Kisa sujui omalta osaltani loistavasti. Californian säätö sähläykset olivat poissa ja auto istui tiehen loistavasti. En tiedä mistä sain moisen vauhdin, imusta kai, kun nopein kierrosaikani oli 46.XXX. eli yli sekunti nopeammin kun harjoituksissa ja hyvä niin. Muutaman kerran oli vähällä käydä hassusti kun piti suorittaa savusukellusta. Ihmeellistä kyllä mulla ei ollut kisassa ongelmia AI:n kanssa vaikka yleensä en tule niiden kanssa toimeen.

Toivottavasti yhteydet jatkossa toimivat paremmin. On se aika vaikeeta ajella 200mph ja edessä oleva auto pomppii minne sattuu ja välillä häviää kokonaan.

Teami kiittää kanssakilpailijoita rehdistä kisasta.
Seuraava kisa onkin taas aivan erilainen. pitää myös kääntyä oikealle. Eight Bowl:lla nähdään...

-Jorg-->DiDT<--


Lähettäjä: #990 E Lukkaristo
Aika: 06.11.2003 17:34

Mikalle onnittelut vielä kerran!
Joo, ihan ookoo kisa, pari "keltasta" vähemmän niin olis ollu tosi hyvä:)
Lopussa pari-kolme äijää meni heittämällä ohi, ja sijoitus 4:s, ihan jees.
Vai että ratin vaihto nostaa vauhtia, tarttee sitten ittekki vaihtaa tää mikkisoftan ratti Momoon:-)


Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 06.11.2003 12:11

Mulle kisa oli yhtä kärsimystä. Alussa pysyin kärjen imussa, sitten ensin katosi edellä ajaneen Timon auto ja lopulta kaikki muutkin. Tipuin pois koko servulta. Pääsin takaisin,mutta jouduin lähetemään 2 kierrosta muiden perään. Myöhemmmin toinen katkos tiputti vielä 3 kierrosta alaspäin. Elisan "laadukas" kotiportti yhteys petti tällä kertaa. Toivottavasti ei ensi kerrralla, sillä rajansa kaikella. Loput kierrokset ajoin kärkijoukon kanssa toivoen samalla, että joku keskeyttäis ja nousisin edes vähän. Viimeisillä kierroksilla kiilasin joukon kärkeen aiheuttaen hieman lisäjännitystä voittoa hakeville. Päästin 2 kiekkaa ennen maalia kaikki halukkaat kuitenkin ohi etten olisi vahingossakaan vaikuttanu lopputulokseen.


Lähettäjä: #81 O_Kattelus
Aika: 06.11.2003 11:04

Sähläämiseksi meni taas. Tyytyväinen saan kyllä olla että ääsin maaliin saakka, koska tokan lähdön jälkeen kun tuli keltaset ja ajelin letkan perässä, niin meikäläinen teilattiin takaapäin ja jäin katolleni. No, mun onneks otettiin vielä uusi lähtö. Alussa jäin muusta porukasta mutta keltaset tuli niinku uumoilinki, ni en huolestunut. Jossain vaiheessa tuli sitten oma synkkä hetki. Olin AI:n kanssa rinnatusten kurvissa, vasen puoli kävi apronilla, auto heilahti aika pahasti, ja törmäsin AI:n kylkeen-->keltaist. Tosa rytäkässä sitte kone vaurioitui sen verran että auto ei enää kulkenut ku joku 185 (huolimatta että sitä korjattiin).

Kaikenkaikkiaan yritin ajaa sillälailla että en aiheuttaisi romua radalle ja hölläilin kaasusta suosiolla, jos edessä oleva suma lähestyi uhkaavasti. Huomasin taas että vähäisen ajorutiinin ja kokemuksen takia en saanut ajorytmistä kiinne kun tuli niitä keltasia. Tästä johtuen tuli tyhmiä virheitä kisailessa ja muuta sähläystä keltaisten aikana. No uskon pystyväni jatkossa parempaan.


Lähettäjä: #86 Mika
Aika: 06.11.2003 00:08

Jippii!! Lyhyen uran paras saavutus. Kisa alkoi kaikin puolin ok vaikkakin lähtöpaikka ei ollut mikään paras mahdollinen ulkokaarteen puolella.
Keltaiset liput nousivat tämänkin kisan ylle monesti, onneksi en ollut mukana aivan kaikissa. Varikolla meinasi tulla kämmi kun menin ruudusta yli ja olin lähdössä peruuttamaan. Samalla muistin että Jucon hylkäys taisi tulla juuri peruutuksesta. Eikun ykkönen silmään, takas radalle ja seuraavalla kierroksellla uusiks varikolle. Lähdin alusta pitäen isolla teipillä liikenteeseen ja toivon että kone kestää. Niimpä parilla viimekierroksella alkoi kone hieman yskähdellä ja laukesi viimeiseen mutkaan. Onneksi matkaa takana tuleviin oli riittämiin ja pystyin liruttelemaan maaliin. Täytyy vielä mainita että Mikkisoftan ratin vaihto momoon tuo uutta puhtia ajoon.


Lähettäjä: Ismo #777
Aika: 05.11.2003 23:58

F S # DRIVER INTERVAL LAPS LED POINTS STATUS
1 5 266 M Wirtanen 105.908 48 7 180 Running
2 8 86 M Roppanen -2.62 48 1 175 Running
3 2 777 I Toivonen -3.91 48 4 170 Running
4 7 990 E Lukkaristo -4.02 48 7 165 Running
5 15 9 B Elliott -10.94 48 0 155 Running
6 6 81 O Kattelus -10.97 48 0 150 Running
7 16 15 M Waltrip -11.06 48 0 146 Running
8 13 8 D Earnhardt Jr. -11.07 48 2 147 Running
9 14 48 J Johnson -11.15 48 0 138 Running
10 3 21 M Leskinen -2L 46 23* 144 Running
11 9 109 S Oksanen -5L 43 0 130 Running
12 12 30 J Green -24L 24 0 127 Retired
13 10 610 J Lampinen -29L 19 1 129 Retired
14 4 510 T Ruotsalainen -39L 9 0 121 Retired
15 1 22 J Saari -43L 5 3 123 Puncture
16 11 316 J Blav -48L 0 0 115 Disco


Lähettäjä: #610 Juco
Aika: 05.11.2003 23:21

Jostain kumman syystä imu vaikutus ei vaikuttanut minuun alussa kun kisa saatiin viimein käyntiin. Jäin tasaisesti koko porukasta. Onneksi keltaiset ( Jälleen ikävä kyllä!!) tulivat ja sain porukan kiinni. Tilanne alkoi näyttää hyvältä ja sain yhden johto kierroksenkin josta 5 pistettä. Sitten menikin sähläykseksi. Keltaisilla päätin mennä viime hetkellä varikolle ja liruttelin ruutua kohden. Tarkoitus oli vain tankata ja jättää renkaat vaihtamatta..... Mutta jarrut eivät jälleen toimineet vaan auto liukui melkeen varikkosuoran päähän vaikka nopeutta ei ollut kuin 40 ?? no peruuttelin ruutuun ja siitä tulikin sitten DQ...että semmoista . Alkaa olla mestaruus kohta pelattu ja pelkkä haave vaan. ( vaikka ei näillä meriteillä sitä kuuluisi saadakkaan, vaan eikös se Roosberigin aikanaan ajellut mestariksi vaikka voittoja ei oikeen herunutkaan :) )


Lähettäjä: #510 Timo
Aika: 05.11.2003 23:08

Kaikki autot hävisi alussa pari kertaa näytöltä muutamaksi sekunniksi, samalla hävisi aina vetoapu mutta pysyin kuitenkin kolmantena. Keltaiset tuli kun JS ja Ismo spnnasivat edessä, hipaisin JS:n autoa mutta mitään vakavampaa ei autoon tullut, mitä vähän varikolla oikoivat peltejä.
Hämmästys oli kuitenkin suuri kun huomasin olevani vasta 14., piti olla 2., oli pätkimisen takia jäänyt multa yksi kierros laskuista. Päätin vielä jatkaa jos vaikka pääsisin johtokierrokselle. Uusintalähdössä sitten T3:ssa olikin kunnon suma, jota päin ajoin.
Viime kisa pace carin perässä oli jo tarpeeksi joten keksinkin loppuillaksi muuta tekemistä.


Lähettäjä: #316 Niko
Aika: 05.11.2003 22:44

Perkele! Eka lähtö sähläilyjen jälkeen 5. kun keskeytettiin ihan ok...
toka lähtö perkele tietokone juntturAAN eli keskeytys, nooh parin viikon kuluttua uudelleen


Lähettäjä: #990 E Lukkaristo
Aika: 23.10.2003 18:04

Onnea Oksaselle!
Paistaa se päivä risukasaankin, sittenkin:)
Practicessa tehdyt hienosäädöt osuivat nappiin.
Itse kisassa ei mitään ongelmia paria paniikkijarrutusta lukuunottamatta, mutta keltaisia oli pikkasen liikaa.
Lopussa n.5-7 kiekkaa tullut vihreä sai meikäläisen "heräämään", pakko oli painaa kylmillä renkailla aivan riskirajoilla koska sijoituksesta ei ollut varmaa tietoa ja porukkaa edessä kuin pipoa.
Raaka peli ja ohi vaan jos oli hiukankin saumaa.
Hiukan jäi kaivelemaan keltaisilla maaliintulo mutta ei voi mitään, ihan hyvä näin.

PS.
Kisan replay on aika hauskaa katseltavaa:)


Lähettäjä: #22J.S
Aika: 23.10.2003 17:43

Oli ensimmäinen kerta kun kisan aikana kului puoli askia tupakkia,onnittelut kuitenkin kärkikolmikolle,sori Oksanen etten siinä lopussa antanut oikein tilaa mutta oli tosiaan taistelu sijoituksista menossa ja kierrokset vähissä


Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 23.10.2003 14:16

Sori, sukunimesi oli tietenkin Röppänen eikä Roppanen.


Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 23.10.2003 12:08

Heti alkuun pyydän anteeksi Olli Kattelukselta. Minä hipasin autoosi mutkassa kisan alkupuolella, jonka seurauksena törmäsit reunamuureinin. Itse kisa oli 60% tylsää ajelua turva-auton perässä ja 40% kovaa taistelua. Aina kun radalla vallitsi vihreat liput paahdoin täysillä. Muutaman kerran törmäilin kevyesti AI-autojen kanssa. Kisan hienoin vaihe minulle oli, kun ohitin Ismon viidenneksi viimeisellä kierroksella. Samalla jouduin varomaan kierroksella jäljessä olleiden Saaren ja Roppasen välistä taistelua. Roppanen tuntui jopa estelevän ohitusyrityksiäni, mutta ei sillä väliä kun voitin :)


Lähettäjä: #310 Mika
Aika: 23.10.2003 10:49

Olihan kisa, heti alussa sain kaksi peräkkäistä mustaa. Jäin kärjelle 3 kierrosta ja se oli siinä. Käytin fast-säätöjä ja ne oli aika syvältä, muutaman kierroksen pystyi ajamaan kohtuullisesti mutta sen jälkeen loppui pito tyystin.
Mikähän muuten mahtoi olla kun auton numero oli 316 kun pitäis olla se 310!!


Lähettäjä: #266-Jorg-
Aika: 23.10.2003 01:09

Kisa meni alusta alkaen ihan reisille.
Otin standardi Fast säädöt kisaan, mutta joten ihmeessä auton painopiste oli siirtynyt niin taakse että ei pysynyt tiessä kiinni yhtään. Ajaminen oli mahdotonta.
Olis pitänyt lähteä ensimmäisen spinnin jälkeen katsomoon suosiolla, mutta yritin jatkaa. Tuskastuin ajosta niin paljon että oli pakko jättää kisa kesken.
Toivottavasti muut eivät häiriytyneet mun spinneistä paljon. Ainakin saitte aikaa lepuutella kun oli keltaisia..:)

-Jorg-


Lähettäjä: #81 O_Kattelus
Aika: 23.10.2003 00:26

#510 Timo
Joo..sori. Just toi ajorutiini, yritin olla varovainen koska kumit oli keltasten jälkee TOSI kylmät. En vaan vielä osaa arvioida tarkkaan kuinka kovin niin kylmillä kumeilla voi mennä kurviin. Itseasiassa itselläni ei ollut kokemusta ihan noin kylmistä nakeista, tiesin vaan että tuplaten lämpimämmätkin on liukkaat, enkä halunut spinnata, se ehkä oli mun teema tosa kisassa. No tuli se spinniki sieltä sitte ku oikein kisattiin. Se oli puhdas ajovirhe...liikaa kaasu, haaleet kumit...whiuuuuu. Olen pahoillani et pilasin sun sijoituksen.


Lähettäjä: #81 O_Kattelus
Aika: 23.10.2003 00:03

Jees...tulipahan kisat ajeltuu. Kukaan ei varmaan voi kiistää että keltasia oli turhauttavan paljon. Itse oli osallisena kolmessa, joista kahta aiheuttamassa, mutta yksi oli puhtaasti mun. Vähäsen kokemuksesta johtuen tota ajorutiinia ei niin kauheesti oo ja jotenki tuntu siltä että ei päässy ajorytmiin kun keltasia oli kokoajan. Sitte sain vielä mustankin, syystä jota en kyllä keksiny. Kaikesta summana oli että kisasijoitus oli mitä oli. Hieman olen pettynyt...mutta pirun tyytyväinen että selvisin ekasta rytäkästä koneremontilla.


Lähettäjä: #510 Timo
Aika: 23.10.2003 00:03

Keltainen oli tänään päivän väri. Lähes kaikki karikot onnistuin välttämään, vaikka lähes aina starttasin perältä, lähes.
Kerran spinnasin kun T2:ssa oli heti uusintalähdön jälkeen kolari ja väistellessä romuja perä lähti irti. Mihinkään en onneksi osunut.
Yhdet keltaiset aiheutin kun #81 O Kattelus hiljensikin T3 yllättävän aikaisin, spinnasin kun väistin ja #16 Juco vielä tuli keulaan. Mitään isompaa ei onneksi tainnut kummallekaa tulla.
Noin viistoista kierrosta oli maaliin kun kävin varikolla kaksi kertaa keltaisten aikana ja laskin että pääsen maaliin vaikka ei keltaisia enää tulisikaa.
Muutama kierros päästiin vihreillä, olin viidentenä ja melko varma että jotkut vielä edestä joutuu käymään varikolla. Ajelin jonon viimeisenä koska muut olikin jo kierroksen perässä. #81 O Kattelus spinasi kuitenki edessä T4:sssa ja ajoin täysiä päin. Savua tuli koneesta siihen malliin että en viitsinyt enää kokeila pääsisikö sillä eteenpäin.

Eipä ollut mitenkään nautittava kisa.


Lähettäjä: #266
Aika: 17.10.2003 19:25

Ei siinä mitään "sorryja" tarvita #990. Kilpa-autoilu nyt vaan on välillä tällasta. Kisa loppuu ennen kuin se edes ehtii alkamaan, ja se kai kuuluu lajin luonteeseen että vahinkoja käy, vaikka niintä ei kukaan kaipaa....

Vieläkin ihmetyttää millä säädöillä jätkät ajelee kun itse en saa autoa kulkemaan millään. Tosin en ole perehtynyt tohon auton säätöön mutta mitä vaan tein niin jaloissa pyörin ja renkaat sulaa alle. Pöh....siellä on pakko olla juko vipu mulla väärässä asennossa jossain..:-O

-Jorg-


Lähettäjä: Ismo #777
Aika: 10.10.2003 18:08

Kun tekniikkapuoli oli kunnossa, sain vihdoin tehtyä paluun huipulle! Rata on ensimmäisistä testeistäni lähtien ollut mielestäni aika helppo. Ei siksi että hyvä aika olisi helppoa tehdä, vaan siksi että pitoa on niin paljon että virheen tekemiseen ei oikein ole mahdollisuutta, koska auto menee kuin kiskoilla. Oudointa olikin se että perinteiset säätökeinoni paremman ajan saavuttamiseen eivät täällä toimineet. Auto ei tuntunut muuttuvan ajettavuudeltaan miksikään vaikka mitä olisi säätänyt. Ainoa ero näkyi kellossa, mikä oli aika outoa, kun ei oikein tiennyt millä radan osuudella jäi parantamisen varaa.

Jostain kumman syystä en saanut renkaita kulumaan millään, joten vauhtiani voin pitää siihen suhteutettuna ihan kohtuullisena. Olin kyllä odottanut aika-ajoista huonompaa sijaa mutta kuten aina, yksi nopa kierros on raaka: Pieni virhe ja jäät viimeiseksi. Nyt kaikki meni omalta osaltani putkeen ja kun muut kohelsivat niin alkuasetelmat kisaan olivat hyvät.

Kisan alku oli hauskaa kisaamista Leskisen ja Oksasen kanssa. Ajoimme lähituntumassa mutta rehtiä kisaa. Yksi osuma tuohon taisteluun toki mahtui: Jossain vaiheessa, olisiko ollut ensimmäisten stoppien yhteydessä, Leskinen oli jäänyt taakseni ja oli siinä vaiheessa minua nopeampi. Hän siirtyi ohitusasemiin ja jätin kolarointia välttääkseni mielestäni hänelle aivan riittävästi tilaa sisälle (olin suunnitellut ottavani oman paikkani takaisin varikkotaktiikallani), mutta hän osui autooni sen verran että menin kaiteisiin ja menetin lähikontaktin häneen, vaikka kukaan muu ei ohitseni siinä vaiheessa päässytkään.

Toinen paikka jossa ohjaamoni oli täynnä käsiä, oli kun Oksasen vauhti tuntui jossain vaiheessa hyytyvän (renkaat loppu?) ja lähdin pääsuoralle tultaessa ohitukseen sisäkautta. Kun pääsin rinnalle menetin tietenkin näkökontaktin häneen enkä tiennyt missä kohtaa hän tarkalleen oli. Yritin ajaa niin sisälinjalla kuin mahdollista (=kanttarin päällä!) etten ainakaan osuisi häneen vahingossa. Tuo mutkahan ajetaan talla pohjassa ja huomasin siinä vaiheessa kanttarin "huonoksi kaveriksi" kun auto spinnasi täydessä vauhdissa ja Oksanen meni menojaan. Siinä olisi mennyt kakkossija ellei hän olisi myöhemmin joutunut keskeyttämään.

Olin jo harjoituksissa huomannut että bensa loppuu hyvin nopeasti kun se on loppuakseen ja niinpä yleisin näyttö jota katselin olin polttoainetilanne. Se kannatti sillä näin jäljellä olevista kierroksista milloin piti tulla sisään. Se oli menestykseni ensimmäinen oljenkorsi. Muilla ilmeisesti oli erinäisiä vaikeuksia bensojen kanssa...

Toinen tärkeä asia oli varikkotaktiikka. Koska minun ei tarvinnut huolehtia renkaistani, niin saatoin vaihtaa jokaisella käynnilläni vain toisen puolen renkaat. Ensimmäisellä stopilla vaihdatin oikean puoleiset kumit. Varikkotiimi sähläsi pulttipyssyjen kanssa ja taktiikasta saatu etu meni siinä. Toisella stopilla vaihdoin vasemmat kumit ja taas varikkotiimi sähläsi. Tietenkin voi ajatella niinkin että jos olisin vaihtanut molemmat renkaat niin aikaa olisi palanut vielä enemmän! Kolmas stoppi sujui sitten jo hyvin ja jälleen vaihdoin vain oikean puoleiset kumit. Kolmannella stopilla lisäsin hiukan teippiä kun kone oli käynyt sen verran viileänä siihen saakka. Se oli virhe sillä lämmöt alkoivat nousta vain muutaman kierros ennen maalia uhkaavasti. Ajoin lopussa suorilla pintakaasulla ja säästelin muutenkin autoa, varsinkin kun Oksanen oli jo keskeyttänyt siinä vaiheessa ja tilanne näytti selvältä.

Radasta en hyvin menneestä kisasta huolimatta oikein pidä (jos haluan ajaa raiteita pitkin niin valitsen mieluummin Microsoftin Train Simulatorin) mutta hyviä kisoja sillä saa aikaan, se on myönnettävä! Toinen sija tuntuu minusta kaiken viimeaikaisen jälkeen lähes voitolta. Ja sainpahan hiljennettyä Juhan uhoa taas vähäksi aikaa :P


Lähettäjä: #22 J.Saari
Aika: 09.10.2003 22:28

Vihdoinkin mun kisa meni ilman sähläyksiä läpi,renkaat kesti eikä bensakaan päässyt loppumaan.Kierroksella jääneetkin antoivat hienosti tilaa,siitä kiitos.


Lähettäjä: #990 E Lukkaristo
Aika: 09.10.2003 18:46

Jorgille TOSI ISO SORRY!
Mä koitin pitää kärryn radan reunassa mut p*skat!
Ekalla kiekall jo suuria vaikeuksia samassa kohtaa, kaiteita kolisteltiin niin että rymisi mut selvittiin ja tokalla kiekalla ei sitte enää selvittykään vaikka kuinka jarrulla seisoi, vielä kerran: ANTEEKSI! ei ollu tarkotus pilata toisten kisaa.




Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 09.10.2003 11:12

Kivaa kisailua oli Leskisen ja Toivosen kanssa. Saaren vauhtiin en missään vaiheessa yltänyt ja päästin hänet suosiolla ohitse kun ilmestyi alkukierroksilla peileihin. Toisella varikkokäynnillä kolaroin Leskisen kanssa ja olen siitä pahoillani. Toinen sija näytti melkein jo varmalta kunnes moottori laukesi noin kymmenen kierrosta ennen maalia. Oli virhe ottaa qualify säädöt pilviselle ja kylmälle säälle. Lopuksi vielä onnittelut Saarelle hienon voiton johdosta.


Lähettäjä: #266-Jorg-
Aika: 09.10.2003 01:50

Lyhyesti virsi kaunis....
Toinen kierros, #990 spinnaa,liukuu rännistä alas, ajan sivuikkunasta sisään...that's it !!

-Jorg-


Lähettäjä: #16 Juco
Aika: 08.10.2003 23:47

Odotukset eivät olleet häävit. En ollut ehtinyt remontin vuoksi treenamaan ja kun luin muiden huimista kierrosajoista niin tiesin taistelevani viimeisistä sijoista. Tavoitteista vain toinen toteutui eli en ollut viimeinen vaikkakin viimeinen maaliin asti päässyt kuski olinkin (Ismo karkasi pahasti). Timon #510 kanssa olisi tullut vielä hyvät kisat, mutta minun bensa pihi taktiikka menikin täysin käsille. Hinausauto haki minut varikolle puolivälistä rataa ja siihen paloikin aikaa melkeen kolme minuuttia. Näin Timokin #510 pääsi parilla kiekalla minusta ohi. Loppu kisa olikin sitten hirveetä yliyritystä ja takaa tulevien väistelemistä.



Ovaaleistako vielä pelastus ??


Lähettäjä: #510 Timo
Aika: 08.10.2003 23:36

Treenit oli jäänyt kahteen on-line treeniin joten tiesin että nopeudella en ainakaan loista. Eilisissä treeneissä bensapihi-taktiikka toi hyvää tulosta joten päätin yrittää tänään samaa.
Ilma teki kuitenkin tepposet ja kulutus olikin suurempi kuin eilen. Kaksi ekaa kertaa bensa loppui ennen varikkoa, sain kuitenkin valutettua boxiin mutta aikaahan siinä paloi.
Kolmannen stintin (niin kuin JJ sanois) ajoinkin sitten tooodella säästellen=hitaasti ja bensa riittikin tällä kertaa varikolle, tosin kone pätki kyllä jo varikkosuoralla.
Viimeisen stintin ajoinkin säästelemättä koska olin jo kierroksen jäljessä niin bensaa ei tarvinnut enää säästellä. Muiden keskeyttäessä olin viimeisenä eli neljäntenä, mutta kun Leskiseltä loppui vielä bensa niin nousin palkintopallille.
Hävetti kyllä olla niin hidas, ensi kisaan lupaan pyhästi treenata vähän enemmän.


Lähettäjä: Ismo
Aika: 08.10.2003 23:24

OFFICIAL STANDINGS

F S # DRIVER INTERVAL LAPS LED POINTS STATUS
1 7 22 J Saari 174.557 32 30* 185 Running
2 3 777 I Toivonen -1L 31 0 170 Running
3 5 510 T Ruotsalainen -1L 31 0 165 Running
4 1 21 M Leskinen -1L 31 2 165 Running
5 4 16 J Lampinen -3L 29 0 155 Running
6 2 109 S Oksanen -15L 17 0 150 Camshaft
7 6 990 E Lukkaristo -30L 2 0 146 Retired
8 8 266 M Wirtanen -30L 2 0 142 Accident


Lähettäjä: Ismo
Aika: 08.10.2003 23:24


Lähettäjä: #81 O_Kattelus
Aika: 08.10.2003 22:17

Joop...meikäläisen jälkipelit jäiki sit aika vaisuiks. Oli ilmeisesti asuntolan verkko täysin tukossa...ei saanut yhteyttä Ismon serveriin:-( Karvas pettymys...no toivotaan että peli ei ole sama joka keskiviikkona!!!


Lähettäjä: #22 J.Saari
Aika: 29.09.2003 18:33

Vähän yksin ajeluksihan tuo Gleni meni,pitkitin varikolle menoa liikaa ja kierroksen alussa rengas puhkesi.Muutaman hiekalla käynnin jälkeen pääsin nilkuttamaan varikolle.Kisan loppupuolella yritin vielä saada kärkiautoa kiinni mutta eroa oli jo tullut liikaa.Täytyy kyllä olla tyytyväinen toiseen sijaankin,luulin jo tippuneeni viimeiseksi tuon renkaan takia.


Lähettäjä: #990 E_Lukkaristo
Aika: 26.09.2003 17:25

No just!
Gleni olis sitten takana ja ehjänä MAALIIN!!(JIPPII)
I. Toivosen ihmettelemä varovainen alku johtuu siittä että kammoan ylikaiken sitä että olisin syypää ekan mutkan kolariin!
Samanlaisia hitaita lähtöjä tulee otettua RL:ssäkin, josta syystä ei ole toivoakaan pärjätä:(

Setuppina käytin häpeällisesti Easyja,jotta olisi edes mahdollisuus päästä maaliin saakka,Fastit olivat aivan liian tiukat.

Ja kuten joku jo sanoi, niin ei näillä vehkeillä moottoriratoja tee mieli ajaa..

Ainoat "momentit" kisan aikana olivat ne kun jäin S. Oksaselle ja J. Saarelle kierroksella(varsinkin Saari ilmestyi peileihin niin yllättäen että oli tulla löysät housuun).

No, yllättävän hyvin sujunut kisa ja pisteitäkin tuli, mutta vauhtia täytyy löytyä lisää seuraaviin kisoihin ja rutkasti(meikä kun ei pahemmin pyöri niin ei vauhtikaan silloin riitä?).

Kyllä tää tästä...kait...


Lähettäjä: #266-Jorg-
Aika: 26.09.2003 17:20

Kisa oli ehkä vielä vaikeampi kuin osasin odottaa. Tiesin että #109 ja #22 menevät todella kovaa ja vauhdissa en niille kuitenkaan pärjää, joten ajattelin luottaa varmaan ajoon. No..aika epävarmaa se kuitenkin oli...:)
Lähtö oli aika rauhallinen mun osalta. kaikki meni hyvin. #22 otti odotetusti kärkipaikan ja veikin letkaa todella vauhdikkaasti. Perässä en pysynyt. Muutamien kierrosten jälkeen saavutin #310 ja roikuin imussa ohituspaikkaa kytäten. Toka vikassa mutkassa sitten tapahtu jotain. #310 teki odottamattoman jarrutuksen todella aikaisessa vaiheessa jota en osannut odottaa ja väistämäänhän en pystynyt. Anteeksi aiheuttamani mälli. Ilmeisesti autoni sai sen verran siipeensä tuosta että ajo ominaisuudet kärsivät aika lailla ja auto oli todella vaikea hallita, josta syystä spinnasin yksikseni ajellessa T2:ssa. siitä autoa kääntämään radalle ja kuinka ollakkaan kuolleesta kulmasta tulee #21 täysillä päälle. Mun vika !! Käynti varikolla oli edessä ja sinne meno kestikin aika kauan koska rytäkässä hajosi vaihteisto ja moottori. 2-vaihteella koko kierros ja sisään. Siellä vierähti niin paljon aikaa että muut varvasivat kahdella kiekalla. Varikolle myös jäi ainakin 100 HP:tä koska auto ei käynnin jälkeen enään jaksanut vääntää. Eli näin varmaa oli mun ajo..:)
Tapahtumat toistuivat viimekaudesta kun viimeisellä kiekalla ohitin #16 tokavikassa mutkassa ja niin kävi nytkin. Tosin viime kaudella taisteltiin voitto pokaalista.

SRP-Racing keskittyy jo täysillä seuraavaan kisaan ja odottaa innolla paluuta ovaaleille.


-Jorg-


Lähettäjä: #310 Mika
Aika: 25.09.2003 21:44

Mitähän nyt mainitsisi tuosta kisasta. Lähdössä heti T1:ssä nousin kolmanneksi ja siinä sitten köröttelin myös maaliin. Alussa pysyin muutaman kierroksen herrojen #22 ja #109 perässä, mutta ero alkoi pikkuhiljaa kasvaa ja onnekseni myös takanatulevaan ero kasvoi. Tosin olisin toivonut hieman tiukempaakin kisaa. Säädöt olivat ilmeisesti päin peetä kun oikea eturengas kului alta todella nopeesti. Varikolla piipahdin 3x ja kaikki stopit sujui hyvin, ei rangaistuksia ylinopeudesta tai vaarallisesta varikolle sisääntulosta kuten viimekisassa. ELi yksinäistä ajelua lähdöstä maaliin. Pisteitä kuitenkin tuli ja hieman sain kurottua eroa kärkeen.


Lähettäjä: Ismo
Aika: 25.09.2003 15:16

Kisa oli yhtä helvettiä. Ainoa syy miksi ajoin oli se että oli pakko yrittää saada pisteitä ettei jää muista liikaa. Eli ahneuttani olin sitten tientukkona muille.

Lähtö tapahtui ja tein kisan ainoan ohituksen kun E. Lukkaristo lähti jostain syystä erittäin hitaasti matkaan. Ensimmäisessä mutkassa ajoin rauhallisesti kuten ennen lähtöä oli puhetta että vältytään kolareilta. Seurasin letkaa kunnes ilmeisesti Leksalla (M.Leskinen) oli liian kiire tai sitten hän yritti ajaa autoni läpi kun ohikaan ei päässyt ;-) No, niin tai näin... Kolarista selvisivät kaikki muut ehjin nahoin paitsi minä. Kun sain autoni taas radalle niin muut olivat jo häipyneet horisonttiin. Se siitä kisasta.

Toisaalta se oli hyvä sillä sain ajaa yksin: Framerateni pysyi "siedettävällä" 10fps:n tasolla kun ajoin yksin ja suoraan mutta mutkissa tai sitten kun takana tai edessä oli joku, fps laski about 5:teen. Ei tuolla suorituskyvyllä ihmeitä tehdä, joten kaikki riskit oli unohdettava, sillä vaikka ruutu näytti että auto oli hallinnassa niin todellisuudessa se saattoi olla jo osittain poikittain tai irti radasta. Sitten kun kuvaruutu ehti fysiikan mallinnukseen mukaan niin olikin jo myöhäistä tehdä mitään korjausliikkeitä. Ainoa vaihtoehto oli siis ajaa yksin ja hyvin hiljakseen ilman pienintäkään riskiä. (tarkoitti käytännössä tuollaisia 1.25.xxx kierrosaikoja...)

Kun tähän rajoitettuun ajotapaan tottui niin homma sujui itse asiassa yllättävän hyvin, ja loppukisa meni ns. "putkeen" vaikka vauhti olikin hiljainen. Ainoa ongelma joka nuhaisesta koneesta aiheutui oli se että silmät tulivat kipeäksi sitä nykimistä ja välkettä katsellessa.

Alussa sain rangaistuksen shikaanissa spinnatessani. Oikaisin siis kuulemma... no joo. No kun lähdin varikolta rangaistuksen kärsittyäni niin sain toisen mustan perään ylinopeudesta. Kolmaskin tuli kisan aikana vielä jostain kunnes aloin tottumaan A) nykivään ruudunpäivitykseen ja B) siihen että kisan toiseksiviimeinenkin sija meni jo ensimmäisen mutkan kolarissa. Ilman keltaisia pientäkään etumatkaa on vaikea ottaa kiinni jos kuskit ovat edes suunnilleen samaa tasoa.

No, olin sitten kuitenkin peräti toiseksiviimeinen kun T.R. joutui keskeyttämään. Jos saisin loppukaudesta käyttöön kunnon tekniikkaa niin näistä kisaraporteista ei välttämättä tulisi aina tällaista ruikutusta. Emoa tässä odotellaan, voi viedä viikon, voi viedä puoli vuotta... who knows...


Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 25.09.2003 11:58

Mun osalta aika tylsä kisa, vaikka voitto tulikin. En päässy taistelemaan sijoituksista vaan ajoin melkein koko kisan yksin. Ykköseksi pääsin ekan varikkokäynnin aikoihin, kun #22 tuli ilmeisesti jotain ongelmia. Oli yllättävää huomata ajavansa ykkösenä.
Kisan puolessa välissä meinas mun kisa päättyä. T3:ssa oli mäen harjalla pyörähtäneitä autoja ja radio kerto et kolari olis varikon poistumis portilla. Ajoin sit vaan täysillä pimeestä kulmasta tilanteeseen. Pystyin just ja just ohittaa aitaa hipoen.
Renkaiden säästö taktiikkani toimi ja varikkokäynnitkin onnistuivat osaltani erinomaisesti. Lopuksi kiitokset kanssakilpailijoille rehdistä kisasta, kierroksella jääneet antoivat ystävällisesti tietä.


Lähettäjä: #510 Timo
Aika: 25.09.2003 00:06

Ennakkoon ei ollut mitään tavoitteita kisassa, en todellakaan tykkää ajaa näillä tankeilla moottoriradoilla. Edellisillan harjoitus tosin vähän nosti toiveita, turhaan.

Kuuma keli teki tepposet aloittelijalle aika-ajossa, takarenkaat suli alle ja pyörähdin Loopissa.

Kisan startissa taisin T1:n ottaa vähän liiankin varovaisesti ja aiheutin hämminkiä takana tulijoille.
Roikuin Jucon perässä ekan kierroksen ja seuraavalla kierroksella T1:n jarrutuksessa ajoin perään ja Juco hiekalle. Sorry. En kehdannut jatka ennen kuin Juco pääsi takaisin radalle ja sillä välin Leskinen ehti mennä meistä ohi.
Parin kierroksen päästä Juco ajoi ihan itse T1:n pitkäksi ja pääsin ohi ja melko pian Leskisen kantaan. Inner loopin jarrutuksessa Leskisellä olikin jarrutusmerkki paljon aikaisemmin kun mulla ja meinasin ajaa vaihteeksi Leskisen perään, no en onneksi ihan, pyörähdin kuitenkin itse mutta sijoitus pysyi samana.
Kaikki muut kävivät aikaisemmin varikolla ja pääsin ajamaan yhden johtokierroksen (ainut positiivinen asia tässä kisassa). Kierroksella 11 alkoi bensa ja renkat loppumaan ja aikomus oli mennä varikolle, niin enkös perkele spinnaa Inner loopissa ja se tulkitaan oikaisuksi, HALOO sinä hukkui varmaan 10 sekunttia, ei kun Stop & go kiitos.
Menin varikolle jossa ei tietenkään suoritettu mitään huoltoa, rangaistus ensin, bensa oli niin vähissä että kone pätki jo. Kun ei bensaa tullut niin lähdin varikolta ja kutsuinkin ovelana miehenä hinausauton. Pääsin toki takaisin varikolle mutta oli varman Nesteen laskut jäänyt Tiimiltä maksamatta kun ei sitä bensaa vaan tullut. Kyllä *sensuroitu*
Onneksi ei ole lisää moottoriratoja tällä kaudella, on GPL-niminen peli moottoriratoja varten ;).


Lähettäjä: Juco
Aika: 24.09.2003 23:48

Watkins on minulle aina ollut paha rata. Jó GPL ajoista lähtien on rata ollut yhtä kivitaivalta. Viimekaudella voitto meni toiseksi viimeisessä mutkassa Jorkin ohittaessa minut. Historia näyttää toistavan itseään. Taas!!!

Huomasin olevani huomattavasti hitaampi, joten ainut ase oli viimeisen päälle hiottu varikkotaktiikka. Kisa alkoi odotetusti kärjen paahtaessa karkuun. Tavoitteeni oli viiden parhaan joukkoon pääseminen ja tietysti Ismon voittaminen :))

Pientä kolarointia näytti radalla savuista ja varikon varoituksista päätelleen olleen, joten huomasin kohta olevani jo neljännellä sijalla. Tämä passasi minulle hyvin !. Leksa #21 painosti kovasti takaa ja välillä hyvinkin agressiivisesti yritti ohitusta. Peltien kolistessa hän sen muutaman kerran tekikin, mutta tilanne palautui takaisin hänen ajellessa välillä hiekalle. Viimein saan kutsun varikolle ja varoituksen kuluneista renkaista.

Stopin jälkeen huomasin olevani kuudentena, josta nousu ylöspäin muiden kolaroidessa ja käydessä varikolla jatkuin aina neljänteen sijaan. Sitkuttelen radalla ja saan pidettyä paikkani. Nyt on aika taktikoida....
säädän teipit ja vaihdatan vain oikeanpuolen renkaat ja alan odottaa seuraavaa stoppia. tarkoitus tehdä nopea pyrähdys ja saada puskuria takana tuleviin hitauteni vuoksi...

Bensa alkaa loppua ja saan varoituksen oikean puolen renkaiden loppumisesta... Ei muuta kuin "nopealle" stopille ja .. Vaan homma menee täysin käsille. Varikko miehet ei kai löydä renkaita tai muuten vain sähläävät ja eivät pysty vaihtamaan renkaitani. Keskeytän stopin ja palaan radalle nopeasti. Huomaan olevani yhä sijalla 4 . Jäljellä on 10 kierrosta ja oikea eturengas on erittäin kulunut. Päätän jatkaa radalla ja ajella varovasti. Etumatkani takana tulevaan Jorkkiin #266 Leksaan #21 hupenee joka kierroksella, mutta kierrokset alkavat tulla täyteen.

"2 kierrosta jäljellä" spotteri tavaa minulle.."renkaasi ovat erittäin kuluneet kuuletko !!!" Päätän jatkaa ja ottaa riskin. Vielä yksi kierros... Jorkki on 9 sekunnin päässä takana. Nyt alkaa jo hahmottua hurjat jutut mitä hehkutan tänne mahtavasta taktiikastani ja ylivoimasta sun muuta propagandaa. Vaan shikaanin jälkeen onni on ohi. Etu rengas räjähtää! saan pidettyä auton radalla ja pääsen loopista suoralla. Nyt on otettava vaan maltilla. Jorkkia ei vieläkään näy peileistä ja kaksi kurvia kisaa jäljellä. Tätä ei voi enää kämmätä!!

Noh! jarrutus jäi sitten ahneuksissa liian myöhäiseksi ja Jorkki antoi historian toistaa itseään ohittaen minut taas samassa kurvissa. Kaiken kukkuraksi ajauduin kaiteeseen ja jouduin peruuttamaan kunnes pääsin radalle. Näin Leksakin pääsi ohitse.... joten ei voi sanoa kuin että ahneella on kakkainen loppu !!!


Lähettäjä: #510
Aika: 24.09.2003 23:34

Track: WATKINS GLEN INTERNATIONAL
Date: 09/24/03

Session: Qualifying

P # DRIVER TIME
1 22 J Saari 1:14.506
2 109 S Oksanen 1:15.228
3 266 M Wirtanen 1:15.669
4 310 M Roppanen 1:16.626
5 990 E Lukkaristo 1:18.089
6 16 J Lampinen 1:18.442
7 777 I Toivonen 1:18.856
8 510 T Ruotsalainen 1:26.267
9 21 M Leskinen --

Weather: Cloudy, 95 °F, Northwest 6 mph


Session: Race
OFFICIAL STANDINGS

F S # DRIVER INTERVAL LAPS LED POINTS STATUS
1 2 109 S Oksanen 109.938 27 17* 185 Running
2 1 22 J Saari -20.41 27 9 175 Running
3 4 310 M Roppanen -1L 26 0 165 Running
4 9 21 M Leskinen -2L 25 0 160 Running
5 3 266 M Wirtanen -2L 25 0 155 Running
6 6 16 J Lampinen -2L 25 0 150 Running
7 5 990 E Lukkaristo -2L 25 0 146 Running
8 7 777 I Toivonen -3L 24 0 142 Running
9 8 510 T Ruotsalainen -16L 11 1 143 No Fuel



Caution Flags: 0 (0 laps)
Lead Changes: 2 (3 drivers)
Weather: Cloudy, 68 °F, Northwest 8 mph
Pitstop Frequency: 3x


PENALTIES
LAP # INFRACTION PENALTY
2 777 Cutting the inner loop Stop and go
3 777 Speeding in pits Stop and go
9 777 Speeding in pits Drive through pit lane
11 510 Cutting the inner loop Stop and go


Lähettäjä: 990_E_Lukkaristo
Aika: 13.09.2003 21:33

No niin, kaksi kisaa takana.
Kokemukset vaihtelevat kisasta riippuen,(Martinsville kisana ihan jees,vähän osanottaia, `degassa porukkaa ja kaaos sen mukainen).
MArtinsvillen kisasta ei isompia odotuksia koska ei ollu tietoa vastuksesta, ennen kisaa ajettu "kisasimulaatio" nostatti odotuksia, vaan eipä tullut mitään, sää teki tepposet ja auto oli huono ajettava ja 0.7 sekkaa kierroksella liian hidas.
Varikkopysähdyksilläkin tuli sählättyä ja musta lippu hankittua, lopussa vielä kun bensa oli finito eli höyryillä mentiin tuli pyörähdettyä ja keltaiset aiheitettua.
Kierros vai kaksi oli jäljellä kun vihree lippu heilui, ja ainoa mitä yritin oli pysyä poissa nopeampien jaloista poissa, jossa onnistuinkin ja lopputuloksissa 4:s(sentään pisteille vaikkakin -3 voittajalle:(

Talladega:
Kisan alku oli kyllä hermoja raastavaa sähellystä kun jokainen kait yritti voittaa kisan heti ekalla kierroksella?
No, loppua kohden väki väheni ja pidot parani, vaan meikun vauhti ei; varikolla tuli taas kerran hankittua musta lippu ja se siittä kisasta.
Ei olisi vauhti muutenkaan riittänyt mutta pitihän sitä lopussa taas pyörähtää kun olin ensin ahnehtinut T2:ssa AI:n rinnalle ja siittä päin muuria ja sitten mentiin polkkaa jotta soi...
Voittajalle jäin häpeälliset -5 kiekkaa kun lopetin kesken v**utuksen ollessa sellaisissa sfääreissä että..

Watkins Glen tulee olemaan "ELÄMYS" kun ajattelee edellistä `degan kisaa ja keltaisten määrää....ei odotuksia...ei todellakaan..vaan jospa ottais startin ja ekan kiekan TOSI rauhallisesti ja odottelisi keskeytyksiä:)




Lähettäjä: #109 Santeri Oksanen
Aika: 11.09.2003 11:08

Kisa meni tulosten perusteella osaltani hyvin. Suurimman vastuksen antoi Timo aina toiseksi viimeiseen varikkokäyntiin asti, josta minä pääsin jatkamaan seitsemän sekunnnin johdolla. Sen jälkeen sain vain ajella maaliin asti ilman paineita. Toivoin koko ajan, että keltaisia ei enään tulisi ja onneksi ei tullukkaan. Täytyy kyllä myöntää, että ilman netistä ottamia setuppeja en olisi ollut ykkönen. Seuraavassa Watkins Glenin kisassa olenkin nyt pakkovoiton edessä, että pystyn osoittamaan kykyni myös radalla, jossa säädöillä ei ole niin suurta merkitystä kuin Talladegassa. Lopuksi kiitokset vielä Ismolle, joka päästi mut mukaan tähän sarjaan. Kiitos.


Lähettäjä: #510 TiR
Aika: 11.09.2003 00:23

Mites se meni.... Alussa oli melko tiuhaan keltaisia, itse en tainnut aiheuttaa tai muutenkaan osallistua yksiinkään keltaisiin. Kävin joka kerta varmuuden vuoksi varikolla tankkaamassa ja vaihtamassa renkaat.
Sitten kun oli vihdoin pidemmät vihreät ja piti mennä varikolle niin eikös tule keltaiset kun olen metrin päässä varikkosta ja varikko suljettiin. No, pakko sinne oli mennä ja siitä hyvästä rangaistiin passittamalla pisimmän jonon, mikähän niistä kun on vain yksi jono, hännille.
Ne olikin viimeiset keltaiset ja melko nopeasti pääsin hänniltä nousemaan #109 S Oksasen kantaan toiseksi. Sitten alettiinkin tasaisesti jättämään muuta joukkoa. Ratkaisu syntyi varikolla jossa Oksasen tiimi toimi nopeammin ja jäin ratkaisevat sekunnit. Oksasen auto kulki aavistuksen kovempaa ja ilman vetoapua en saanut kurottua eroa enää umpeen vaan aloin jäämään tasaisesti. Loppu oli yksin ajelua ja ruutulipun odottelua.


Lähettäjä: Ismo
Aika: 11.09.2003 00:20

Vähän ristiriitainen maku jäi tuosta kisasta. Ketään en syytä, sillä kyllä nuo sähellykset olivat ennenkaikkea omia mokiani.

Ainoa minun aiheuttamani pacecarin radalle tulo tuli AI-kuskin ajettua perääni kisan alkupuolella. Sitten alkoi oikea kolarointikierre, jossa olin varmaan joka kerta välillisenä kärsijänä, kun ajoin keskelle kolarisumaa ja teloin autoani. Aina kun tuli kolari niin ruudunpäivitys meni niin huonoksi että kolaroineiden autojen niskaan ajamista oli aika mahdoton välttää.

Noissa kolareissa sitten teloin moottorini siihen kuntoon että auto ei kulkenut kuin 164mph. No, aikani ajelin yksikseni kunnes takaa alkoi tulla autoja kierroksella ohi. Nekin sain päästettyä siististi ohi. Sitten jossain vaiheessa ajattelin että kisa saattaa vielä päättyä hyvinkin jos saan stopit taktikoitua oikein ja mekaanikot saavat auton kuntoon. Ehkä pääsisin vielä samalle kierrokselle muiden kanssa... Sitten Leksa spinnasi(?) ja jäi keskelle rataa. Eihän siinä muuta voinut kuin ajaa kylkeen. Sori, taisin aiheuttaa keskeytyksesi siinä vaiheessa.

Pääsin tuosta itse aika vähillä vaurioilla eteenpäin ja juuri kun olin kiihdyttänyt lähelle huippunopeuttani niin AI-idiootti tuli perään keskellä suoraa, vaikka ajoin vasemmassa laidassa. Sain auton takaisin menosuuntaan ja samantien tuli uusi osuma, jälleen AI asialla. Siihen sitten hajosi kone ja minusta tuli kerralla katsoja.

No, positiivista kisassa oli se että keltaisia ei tullut koko ajan vaan päästiin ajamaan vähän kisaakin. Kyllä tämä tästä... Eipähän Juha päässyt pisteissä karkuun tässä kisassa :)


Lähettäjä: #510 TiR
Aika: 11.09.2003 00:01

Track: TALLADEGA SUPERSPEEDWAY
Date: 09/10/03

Session: Race
OFFICIAL STANDINGS

F S # DRIVER INTERVAL LAPS LED POINTS STATUS
1 6 109 S Oksanen 135.014 57 43* 185 Running
2 11 510 T Ruotsalainen -11.26 57 5 175 Running
3 4 48 J Johnson -1L 56 3 170 Running
4 2 9 B Elliott -1L 56 0 160 Running
5 3 15 M Waltrip -1L 56 0 155 Running
6 1 8 D Earnhardt Jr. -1L 56 1 155 Running
7 5 30 J Green -1L 56 0 146 Running
8 12 310 M Roppanen -2L 55 0 142 Running
9 14 266 M Wirtanen -2L 55 0 138 Running
10 15 990 E Lukkaristo -5L 52 1 139 Retired
11 7 21 M Leskinen -34L 23 0 130 Accident
12 10 777 I Toivonen -35L 22 0 127 Accident
13 8 67 M Nummila -44L 13 4 129 Accident
14 13 16 J Lampinen -47L 10 0 121 Valve
15 9 22 J Saari -56L 1 0 118 Accident



Caution Flags: 4 (14 laps)
Lead Changes: 8 (6 drivers)
Weather: Cloudy, 53 °F, Northwest 22 mph
Pitstop Frequency: 3x
AI Strength: 84%


PENALTIES
LAP # INFRACTION PENALTY
11 310 Entering closed pits Go to end of longest line
11 16 Entering closed pits Go to end of longest line
23 266 Speeding in pits Go to end of longest line
24 510 Entering closed pits Go to end of longest line
44 990 Speeding in pits Drive through pit lane


Lähettäjä: # 67 Nummila
Aika: 10.09.2003 23:54

Jep...nyt ei mene hyvin ....toinen kisa ja keskeytys ....niin tapahtui viimeksikin .

Alku meni ihan mukavasti, en yrittänytkään kärjen vauhtiin kun ei siihen oma nopeus riittänytkään , mutta letkassa pysyin .
Sitten vaan tuli pyörähdys tiukassa tilanteessa , osuminen seinään ja rengasrikko .
No siitä pääsin nilkuttamaan varikolle ja jatkamaan kisaa , mutta puolikkaan kierroksen jälkeen kone vain levisi totaallisesti,,kaikki valot syttyivät koetauluun ja meno hyytyi siihen .
Konetta ei saatu enää kuntoon ja kisa oli ohi.
Tää on tätä ....
En tiedä tarkkaan mistä kolarointi johtui, mutta osuin jokatapauksessa seinään ja pyörähdin , jollion joku muukin taisi saada siipeensä ....pahoittelut siitä . Jos joku tietää/ näki tilanteen paremmin niin haukut otetaan nöyränä vastaan mikäli tuli tössittyä .
Ensi keralla taas sitten uusin kujein ja konein..sikäli..mikäli tallipäälikkö antaa vielä ajaa , kun ei tuota menestystä ole oikein tullut ...lähinnä romua vaan.


Lähettäjä: Mika # 310
Aika: 28.08.2003 22:59

Startti onnistui hyvin kolmannesta ruudusta ja alku menikin Bud-chevyn tahdissa.
Kisa eteni hyvin tosin etu renkaat joutuivat koville T Ruotsalaisen # 510 ahdistellessa. Renkaat kestivät n. 20 kierrosta hyvin, jonka sen jälkeen alkoi lipsuminen. Kierroksella 93 alkoi todelliset vaikeudet mustan lipun heilahdettua. Heti varikolle kuittaamaan musta pois ja salaman radalle.
Olisi voinut tosin tuon salaman unohtaa koska taas heilahti musta lippu ylinopeudesta varikkosuoralla. Seuraavalla kierroksella taas varikolle mustaa lippua häätämään. Siinähän se kisa menikin poskelleen oman virheen takia. Ylinopeudesta tulee varikon läpiajorangaistus ja jostain syystä pysähdyin omaa pilttuuseen joka ei poista rangaistusta. Kierroksella 97 tuli ulosliputus.
No mitä jäi kisasta käteen, 160 pistettä. Ei paha kun ottaa huomioon keskeytyksen. Homma jatkuu..


Lähettäjä: Timo
Aika: 28.08.2003 08:27

No niin, eka kisa takana. Lähdin ajamaan omaa vauhtia liikoja riskejä vältellen ja renkaita säästellen, perkule, niinhän se kisa sitten menikin.
Startissa putosin neljänneksi mutta jo heti ekojen?? keltaisten jälkeen olin toisena, Mika Röppösen #310 takana. Näin mentiin pitkään kunnes Mikalta taisi renkaat olla loppu kun alkoi auto lipsumaan mutkissa, kierroksella neljäkymmentä jotain pääsinkin Mikasta ohi. Mutta jo seuraavan mutkan ulostulossa Mika hipaisi meikäläisen takakulmaan, pyörähdys ja keltaiset liput. Mika herrasmiehenä odotti kuitenkin että pääsen takaisin hänen edelleen.
Sitten johdinkin pitkään mutta melkein kokoajan oli toinen Mika, Mika Virtanen #266 takana kyttäämässä ohitusta, nopeampi kun oli. Ja pääsikin vihdoin ohi. Sama kuvio toistui vielä toisenkin kerran toisen varikkokäynnin jälkeen ja Mika repäisi muutaman sekunnin eron heti kun pääsi johtoon. Mika joutui kuitenkin vielä käymään varikolla vihreiden aikana ja nousin taas kärkeen, mutta sama kohtalo oli mullakin ja vajaat kymmenen kierrosta ennen loppua piti käydä varikolla vihreiden aikana tankkaamassa, olin taas toisena.
Lopussa tuli vielä keltaiset ja viimeinen kierros ajettiin vihreillä, Juhan hirveästä yrityksestä huolimatta sain pidettyä sijoitukseni maaliviivalle.

Ennen seuraavaa kisaa täytyy tutustua lisää auton säätämisen saloihin.


Lähettäjä: -Jorg-
Aika: 28.08.2003 01:07

Sim Racing Painters Team nousi tänään ensimmäisen kerran korkeimmalle korokkeelle tänä vuonna Martinsvillen kisassa. Taktiikkana oli ajaa varmasti perille ja siitä syystä Chevyä ei ruuvattu liian "kireäksi" jotta konerikolta vältyttäisiin.

Kisa oli ensimmäinen joka ajettiin ilman ulkopuolisia kuskeja(lue AI)josta syystä nyt myös kärkipaikat ratkaistiin ajamalla.
Keltaisia nähtiin radalla 4-kertaa(?). Varikolla käytiin nyt myös vihreillä, joka lisäsi jännitystä oleellisesti.
Sarjassa oli nyt myös mukana uusia talleja jotka antoivat kovan vastuksen. Aikaisemmin niin voitokas Team Juco oli tänään aika vaisu. Liekö autossa ollut jotain vikaa ??
Ohittaminen tällä radalla osoittautui todella vaikeaksi. Tulokas teamin #510 T.Ruotsalainen osoitti olevansa ammattimies. Niin sulavat olivat ajolinjat että ohitus oli miltei mahdoton vaikka olin nopeampi.Auton aliohjautuvuuden takia mutkista oli vaikea päästä kunnolla vauhtiin ilman että ajaa ränniin. Oli vaan tyytyminen kyttäilyyn ja sopivan paikan tullessa ohitus onnistuikin.
Kisa oli siis kaikinpuolin onnistunut. Rengastoimittajan kanssa käydään vielä kiivasta keskustelua renkaiden kestävyydestä.

Pistejohto on kaventunut, ja kaventuu entisestään Talladegassa...:)

Team Sim Racing Painters on saanut uuden yhteistyökumppanin, DiDT=Drivingitalia Developmen Team, josta syystä autojen väri ja maalaus muuttuu. Ehkä jo Talladegassa nähdään uusi ja entistä upeampi Chevrolet.

-->SRP/DiDT<--->Management<--


Lähettäjä: Juco
Aika: 27.08.2003 23:57

Martinsville 27.8.2003
tulokset
F S # DRIVER INTERVAL LAPS LED POINTS STATUS
1 1 266 M Wirtanen 69.137 150 42 180 Running
2 2 510 T Ruotsalainen -0.69 150 63* 180 Running
3 6 16 J Lampinen -0.84 150 1 170 Running
4 4 83 E Lukkaristo -3L 147 2 165 Running
5 3 310 M Roppanen -53L 97 42 160 Retired
6 5 666 K Haerkoenen -128L 22 0 150 Retired


Lähettäjä: Juco
Aika: 20.08.2003 22:58

Ai niin ja Ismo muistaa oikein sen viimeisen kierroksen. Noita ikäviä asioita tuppaa unohtamaan :)

Vaan oikeesti se oli tosi hieno tilanne, kun näin että keltasten jälkeen tulee yksi kierros kisaa ja Ismo tulee perässä. Hirveet paineet oli voittaa, kun tuli niin uhottua :)). Ismon kanssa oli tosi tiukka kierros kun ajoimme rintarinnan melkeen koko kierroksen läpi. Oli hieno ajaa kisaa varsinkin kun tiesin voivani luottaa siihen että Ismo ei puske minua pihalle vaan "vanhana kettuna" pitää linjansa. Ahnehdin kuitenkin liikaa viimeisessä kurvissa ja kävi kuten Ismo alempana jo kertookin :(


Lähettäjä: Juco
Aika: 20.08.2003 22:52

Poconon kisa oli hurjaa kolarointia. AI-kuljettajien kanssa on hyvin vaikea ajaa ilman kolareita. Onneksi kuitenkin välillä saatiin hieman kisaakin aikaiseksi ja vauhdin makuun. Kolareita tietysti pystyy välttämään. Itsekkään en kolaroinut kun yhden kerran kun jarrutuksessa joku ajoi takapuskuriin.. no se oli kisatilanne ja ei sen kummempaa..

Telemetriani on vielä läpikäymättä ja tarkempaa tietoa kisoista ja keltaisten lähdöstä en osaa nyt sanoa. Tämän vuoksi en voi nyt 100% kiistää että en olisi harrastanut kerran "pumppausta" hyötytarkoituksessa. Muistikuva on yhdestä lähdöstä, jossa pääsin heti alkuun kuittaamaan kärkeä ja tämä voi olla tapaus josta kuulin pientä "jupinaa". No kisa tilanteita ja AI kuskien kolarointeja välttääkseni myönnän pitäneeni pientä väliä lähdöissä heihin, mutta liigalaisia en ohittanut kuin yhden kerran. Muut ohitukset olivat ihan rehellisiä kisatilanteita. Tuomaristo ei kuitenkaan ole langettanut sanktioita vaikka asiasta keskusteltiinkin. Tilanne nyt onneksi korjaantuu kun AI kuskit vähenee ja tarve pitää niitä loitolla lähdössä vähenee.

Sen verran täytyy sanoa että vaikka keltaisia tuleekin ja kolereita syntyy niin silti kokemus auttaa, sen huomaa hyvin kun katsoo pistetaulukkoa. Kärjessä on "vanhat veteraanit", eli pelkkä nopeus ei riitä vaan varmuus on valttia ja taktiikalla loppu silaus!
Taktikoida voi vaikka ajetaankin keltaisilla paljon!


Lähettäjä: Ismo
Aika: 18.08.2003 23:13

Tästä kisasta ei paljon käteen jäänyt, vaikka voitto tulikin. Ei tämä mitään kisaa ole että ajetaan 200m vihreillä ja sitten taas pacecar takaisin radalle. En keksi edes mitään sanomista kun kisassa ei tapahtunut kerrassaan mitään.

Tai yksi hieno hetki oli sentään, jos nyt sitäkään enää muistan oikein: viimeinen kierros päästiin ajamaan vihreillä ja menin Juhasta paremman lähtöni ansiosta ohi. Toisessa mutkassa, tai oikeastaan jo sitä edeltävällä suoralla Juha painui vastustamattomasti edelleni. Suoranopeuteni oli itse asiassa koko kisan ajan sieltä surkeimmasta päästä. En kuitenkaan luovuttanut vaan painuin perään ja rinnalle ja jätin jarrutuksen aivan viime tippaan viimeisessä mutkassa. Juha jätti vielä myöhemmäksi, ja näin heti että LIIAN myöhäiseksi. Juha ajautui naarmuttamaan kylkeään kaiteeseen ja karkasin suoran auetessa voittoon!

Tuli kisan jälkeen nautittua shampanjaa sen verran etten välttämättä muista kaikkea oikein enää... mutta eiköhän Juha korjaa karkeimmat virheet kamppalustamme.


Lähettäjä: Indianapolis
Aika: 14.08.2003 10:57

Indianapolis 30.7.2003


Lähettäjä: Mika R
Aika: 01.08.2003 08:37

Jaahas, kisakommentteja. olin treenannut muutaman kerran ennen kisaa haeskellen ajotuntumaa ja tulihan tuota vakio jasper-säätöäkin rukattua. Mielestäni sain säädöt kohdalleen. Aika-ajoon jäi kuitenkin Fast-säädöt ja niillä ei indyssä oikein pääse. Kuitenkin 3 ruutu aika-ajossa. Eka lähtö onnistui hyvin ja pääsinkin heti Mikon kantaa toiseksi. Toka kiekalla alkoikin kolista ja siitä oli tie vain alaspäin. Uusintalähtö meni käteen, ja taas kolaroituani moottori ei enää toiminut kunnolla joten en pysynyt edes AI-kuskien vauhdissa. Muiden tultua varikolle pääsin välillä nousemaan kärki kolmikkoon, mutta kisan jatkuttua kaikki meni ohi. Olihan se yhdenlaista köröttelyä. No kuitenkin selvisin jotenkuten maaliinkin ja taisihan muutama pistekin tulla. Ja eiku reenaamaan....


Lähettäjä: Juco
Aika: 31.07.2003 21:40

Ensimmäisen kauden "ylivoimainen" voitto aiheutti hieman paineita, joten pelkäsin jääväni porukan viimeiseksi. Harjoituksissa pelkoni saivat vahvistusta, kun huomasin muiden ajavan yli sekunnin kovempia kierroksia. Ainut lohtu oli havaitessani Ismon olevan todella hidas. Leksa näytti olevan ylivoimaisessa iskussa, mutta tiesin hänen usein sortuvan yliyrittämiseen. Mika R ajoi myöskin tuttuun tapaansa kovia aikoja. Mika W taas näytti parantaneen nopeuttaan viime kauteen nähden. Uusi tulokas Markku oli vielä kysymysmerkki.

Aika-ajot pinnistin täysillä jääden reilusti muista, mutta viime kausi jo opetti että nopeus ei yksin riitä. Päätin luottaa pitkään kokemukseeni ja tallipäälliköni taktiikkaan, joka puri viime kaudellakin monta kertaa.

Happy hourilla päätin käydä kuntoteraupettini ohjeiden mukaisella tauolla, joka antoikin kummasti itseluottamusta kisaan. Ajoin (otin) vielä yhden nopean kierroksen ja huomasin että muutkaan eivät ole niin nopeita.

Kisa alkaa : päätän ottaa alun rauhallisesti ja katsoa jospa toiset tekee virheitä. Jättäydyin hieman jälkeen muista, jotta saan riittävästi reagointi aikaa mahdollisiin joukkokolareihin. Taktiikka puri.. parin kierroksen jälkeen edessä on vain savua ja autoja poikittain radalla. Ehdin hyvin väistämään kaikki ja koukkaan kärkeen. Ismo ajaa vielä edellä mutta ajolinjat kertovat että hän tulee olemaan helppoa kauraa. No startti kuitenkin uusittiin porukan armosta...

Uusi startti samalla taktiikalla ei kuitenkaan tuota tulosta kärjen ottaessa rauhallisemmin. Näin ajeltiin pitkään. Tarkkailin jatkuvasti polttoaine tilannetta, keltaisten ansiosta kulutus ei ollut suuri. Kuitenkin suurin osa menee varikolle ja huomaan kohta että johdan jälleen kisaa... fiilis alkaa olla kohdallaa ja auto tuntuu istuvan rataan kuin valettuna. Keltaisten välillä ajetaan pieniä stinttejä, mutta pysyn kärjessä kunnes pitää mennä uudestaan varikolle. Tämänkin stopin saan ajoitettua keltaisille. Seurasin mittaristoa käyden stopilla juuri kun kuuluttaja ilmoittaa seuraavalla kiekalla tapahtuvan startin. Nyt arvioitu kulutus on juuri kisan keston pituinen. Pääsen takaisin lähelle kärkeä ja viimeinen puolikas alkaa. Nyt tuleekin pitkä pätkä puhdasta kisaa ja pelko bensan riittämisestä alkaa kalvamaan. Muutan taktiikkaa varmuuden vuoksi, jos joudun kuitenkin tekemään stopin. Poistan renkaiden vaihdot ja teippaan lähes koko keulan umpeen, bensaa vain loiskaus. Nyt on taktiikka valmiina jos joudun viimeisillä kierroksilla tankkailemaan.

Vaan Ismon ennuste toteutuu ja tulee keltaiset liput, näin käyn pikaisesti varmuuden vuoksi tankkaamassa, jolloin putoan joukon perälle. Nyt keula on lähes ummessa ja auto kulkee moottorin lähes keittäessä. Otan alussa varovasti päästäen Mika R ohitseni, koska kierroksia on vielä reilusti jäljellä pysyn perän vauhdissa ja säästän renkaita ja konetta. Viiden kierroksen jälkeen päätän aloittaa nousemisen, joka nyt on helppoa hyvillä kumeilla ja nopeammalla koneella. Varoitusvalo alkaa vilkuttaa moottorin kuumetessa, mutta en välitä siitä. Sitten taas...keltaiset....nyt on melkein kierros aikaa paahtaa täysillä ohitan monia autoja jopa Mika R jää taakse takasuoran päässä. Moottorin lämmöt on tapissaan, mutta kone kestää. Höllään jo hieman ennen maaliviivaa, jotta kone ei vaan laukeaisi. Nyt alkaa jännitys olen viidentenä ja edessä on vain tietokonekuskeja. Menevätkö ne varikolle ja voitan koko kisan ?

Unelma ei kuitenkaan toteutunut ja sain tyytyä viidenteen sijaan. Vaan voitin kuitenkin muut sarjalaiset joka antaa mukavan ylitotteen näin kauden alkuun :))

Hurjalla riskillä ja "ehkä" pienellä tuurin poikasella voittoon !!!


Lähettäjä: Izmo
Aika: 31.07.2003 10:57

Outo kisa! Lähdin radalle ensimmäistä kertaa vasta kisapäivänä ja epävarmuus vaivasi; kuinka kovaa muut menevät ja saanko auton säädettyä hyväksi? Yllätyksekseni, ja siitä huolimatta että Leksa meni jo suljetuissa harjoituksissamme aivan omia menojaan, vauhti tuntui löytyvän ja säädöt istuivat hyvin. Ainoa ongelma oli se että renkaat kuluivat todella nopeasti. No, harjoittelin sitten rauhallista ja loivaliikkeistä ajoa säästääkseni renkaita. Lopulta, kun kisahetket lähestyivät olin jo suhteellisen luottavainen että hyvin tämä menee.

Mutta... Harjoituksissa ihmettelin miksi en pääse kovampaa, aika-ajossa ihmettelin vielä lisää, mutta hälytyskellot eivät vieläkään soineet. Sitten kisan alussa huomasin että auto puskee todella rankasti ja mutkat tuppasivat menemään leveäksi aivan liian herkästi. Jouduin löysäämään todella aikaisin ja se taas tarkoitti sitä että muut menivät about molemmilta puolilta heittämällä ohi.

Tuli pari seinäkosketusta ja parit keltaiset liput pelkästään sähläämiseni takia ja sitten kisa kulminoitui massiiviseen ja dramaattiseen kolariin joskus kierroksella x. Rata oli savun vallassa ja hiljensin hyvissä ajoin. Kun savu alkoi hälvetä, jotenkin luotin liikaa siihen että tilanne oli ohi ja aloin ohittaa kolaripaikkaa aivan radan kaidetta hipoen. Siinä baana oli vapaa. Niin, OLI vapaa, kunnes Mikko L. lensi poikki radan jostain radan sisäreunasta varmaan kahtasataa päin kaidetta suoraan paikkaan jossa oman autoni oli tarkoitus olla n. 2 millisekunnin päästä. Seuraukset arvaatte.

Nilkutin varikolle ja siellä autoa moukaroitiin konevaurioiden takia kahden kierroksen ajan (vaikka muut ajoivat keltaisilla rataa ympäri). Yllätys oli suuri kun pääsinkin jatkamaan ja konekin tuntui normaalitehoiselta. Kun oli kiihdyttämässä takasuoraa takaisin radalle niin kone kuitenkin täysin yllättäen leikkasi kiinni, takarenkaat menivät lukkoon ja pyörähdin kaiteeseen. Siihen loppui kisani lopullisesti.

Niin, miksi autoni ei kulkenut? Syy selvisi kun tiimipäällikkömme pisti mekaanikkomme tiukille. Heillä oli käynyt joku pahemmanlaatuinen sekaannus ja säädöt olivat joku ihme sekoitus jossa ei ollut järjen hiventä. Eli kaikki testityö mitä olin säätöjen eteen tehnyt valui hukkaan. No, ai auta kuin odottaa seuraavaa Indy osakilpailua, jospa silloin onnistuisin paremmin.

Kausi ei alkanut yhtään sen paremmin kuin mihin viime kausi päättyi. Ei hyvältä näytä... Onneksi kausi on pitkä ja kaikkea ehtii tapahtumaan, mutta selvää on että otteita pitää parantaa, koko tiimissä!


Lähettäjä: #67 Nummila
Aika: 31.07.2003 00:26

Moro....meni penkin alle eka kisa , en ehtinyt väistää eteen pyörähtänyttä autoa ja kolaroin,,,pahoittelut siitä.
Ja lisää seurasi kun pyörähdin yhdessä kurvissa ja yritin takaisin radalle, niin sain diskauksen joten se siitä kisasta,,,,kyllä hävetti .
Jos pilasin jonkun kisan omalla räveltämiselläni niin nöyrimmät anteeksipyyntöni....älkää muistelko pahalle ...
Eipä sen kummempaa kuin että vielä tästä noustaan ja ensikisassa paremalla otteella ...jos vielä huolitte mukaan joukkoonne.


Lähettäjä: Juco
Aika: 30.07.2003 21:06

Tänne kisojen jälkipelit ja kommentit